čtvrtek 13. prosince 2012

Afghanská deka - sněhová vločka







Originální předloha zde:

 Snowflake Afghan







Originální návod na hexagony je v angličtině - pro mě dost tvrdý oříšek, anglicky neumím ani ň...
Většinu jsem  přelouskala pomocí "háčkovacího slovníku"  a kde jsem i s pomocí slovníku byla bezradná, tak jsem háčkovala a párala a háčkovala a párala, až jsem se dopídila.
Návod není naprosto přesný, v šesté řadě jsem se dost ztrácela, ale podobnost tam je -  a není náhodná ;-)

Začínáme bílou přízí
1. 6 ks do kruhu (já dělávám tzv. magický kroužek)
2. *ds, 2řo, ds* do každého oka
3. *2ds, 3řo, 2ds* do každého obloučku ze 2řo
4. *3ds, 3řo, 3ds* do každého obloučku, 1řo
5. *4ds, 2řo, 4ds* do každého obloučku, 3řo

6. Napojíme tmavou přízi - *3řo (náhrada za 1ds), 2pds, ks, (do obloučku ze 3řo

uháčkujeme 1ks, 2řo, 1ks), pokračujeme ks, 2pds, ds, 
sháčkovaný 1ds zapíchnutý pod 3řo páté řady + 2x nahozený ds zapíchnutý
pod 1řo čtvrté řady + 1ds zapíchnutý pod 3řo páté řady *
7. do každého oka 1ds, do obloučku ze 2řo uháčkujeme vždy 1ds, 3řo, 1ds  - pro kontrolu
mezi řo máme celkem 13ds
8. do každého oka 1ks, do obloučku ze 3řo uháčkujeme vždy 1ks, 3řo, 1ks  - mezi řo

máme 15 ks

Na deku na obrázku výše je třeba celkem 59 hexagonů ;-)

schéma (pokud se tomu tak dá říkat)
řo¨- řetízkové oko
ks - krátký sloupek
pds - polodlouhý sloupek
ds - dlouhý sloupek
2xnDS - 2x nahozený dlouhý sloupek


zkušební vzorek