Čepice skřítkovská



Původní návod ze kterého jsem vycházela je zde
Z původního návodu jsem nedokázala zjistit jaké síly je příze, ani č. jehlic - zřejmě proto nám ta naše neseděla.
Já jsem pletla z merina z vlnapu na jehlicích č. 4. 
I po přidání ok a několika řad čepice byla moc krátká, tak jsem párala a ještě několik řad navíc přidala.
( veronik77 z MK dohledala přízi z originálního návodu - pleteno na jehlicích č.9)


Upravený návod:
příze merino (vlnap), jehlice č. 4, velikost cca 2 roky

plete se do kruhu, začíná se na 76 ok
14 řad 2hladce, 2 obrace (rantl)
20 řad hladce 
celkem máme 34 řad
od 35.ř se začíná ubírat
35.ř. *plete se 17ok hladce, 2oka splést* (opakuje se 4x)
36.ř. řada hladce
37.ř. *16ok hladce, 2 oka splést*
38.ř. hladce
39.ř. *15ok hladce, 2 oka splést*
40.ř. hladce.....
tímto způsobem se pokračuje až se spotřebují všechna oka
ubírá se ob řadu, a každou ubírací se řadu se hladce plete o jedno oko méně (17,16,15,14,13,12, atd...)



A takto čepice vypadá v praxi...










 Čepice nám dokonale doplnila vánoční soupravu










Komentáře

Oblíbené příspěvky