Pletená spirálová čepice



Návod na čepici:


Tato je pletená jehlicemi č. 4, vlna Samuel (dnes se už nevyrábí)
obvod 40cm, dost pruží, syn má obvod 50cm a v pohodě ji oblékne,
určitě ale doporučuji uplést kontrolní vzorek a počet ok přizpůsobit.

Kdybych ji pletla znovu, udělám ji kratší, tak o 4cm (začnu dřív ubírat) padá do očí a po ohrnutí schovám ten krásný lem :-(

Začínala jsem na 85 ok, plete se dokola

U rantlu je jedno jestli se oka kříží vpravo nebo vlevo, důležité je když jednou začnu křížit vpravo, tak křížit vpravo až do konce ;-)
Počet ok musí být dělitelný 5

Untitled-Scanned-02.jpg
Nad rantlem:

Untitled-Scanned-01.jpg

plete se
v lichých řadách - 15ok hladce, 2oka splést hladce, 1 oko nahodit
v sudých řadách - dokola hladce

Vzor se opakuje 5x, počet ok mezi splétáním může být upraven podle potřeby.

Ubírat jsem začala po 20řadě (teď bych začala už po desáté)
vždy v sudých řadách a to tak, že jsem spletla hladce 2oka před nahozeným okem.

Pletla jsem na ponožkových jehlicích a postupně s ubývající oky jsem ubírala i jehlice ;-)

Komentáře

Oblíbené příspěvky